Gemengd zangkoor

30 jaar Schakel

30 Jaar geleden vroeg pastoor Stefan De Paepe aan Katrien Van denbussche om naast het bestaande kerkkoor een jongerenkoor op te richten. Katrien deed dat met veel bezieling en enthousiasme.
En hier staan we dan, 30 jaar later, minder jong maar doorheen de jaren groeide onze verbondenheid en werden we een hechte vriendengroep.

We zijn ook trouw gebleven aan de oorspronkelijke doelstellingen:

Schakel zijn tussen mensen, die zingend gemeenschap vormen en bijdragen aan een levensechte en levendige liturgie;
Schakel zijn tussen het evangelie en het dagelijkse leven en Gods boodschap concreter maken;
Schakel zijn binnen de wereldgemeenschap met liederen uit andere continenten.

Onze activiteiten bestaan uit:
Het repeteren vóór en zingen in gebeds- en misvieringen, hier in ons kerkje of in het woonzorgcentrum in Sint-Pauwels, waar we jaarlijks onze repetitiedag houden.
Eens per jaar maken we ook een groepsuitstap.
En zoals gisterenavond vieren we elk jaar ons Sint-Ceciliafeest.

Ons koor zou niet kunnen bestaan zonder onze bezielende dirigent, Luc Van Meerssche en als hij er niet kan zijn, vallen Chris of An in. Voor de orgelbegeleiding mogen we steeds rekenen op Stefan Van Pottelberge. Zij verdienen allen zeker een applaus.

Dan onze ideeën voor andere activiteiten in ons kerkje:
we kunnen een zangstonde organiseren voor een breed publiek; een spreker, zanger of koor uitnodigen en overleggen met het Davidsfonds, om de samenzang van kerstliederen op tweede kerstdag hier te laten plaatsvinden.

Tenslotte wil ik al de mensen, die graag komen meezingen of musiceren van harte uitnodigen om ons te komen versterken en mee te genieten van zingen en samenzijn.

De Schrijver, voorzitter Schakel